فرصت طلایی برای بیرانوند؛ صعود کن و معاف شو

شروط نهایی برای معاف شدن بازیکنان تیم ملی حاضر در جام‌جهانی اعلام شد.

فرصت طلایی برای بیرانوند؛ صعود کن و معاف شو

به گزارش منیبان، بعد از جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از استقلال، بحث سربازی فوتبالی‌ها مجددا به بحث داغ فوتبال تبدیل شد. هواداران استقلال در تلاش بودند که پرونده بازیکنان حریفانشان را زیر ذره‌بین قرارداده و سربازها را شناسایی کنند! از آن سو هم بحث سرباز شدن چند بازیکن جوان باعث داغ‌تر شدن این سوژه شده است. در حال حاضر بازیکنان سرباز یک شانس بزرگ را پیش روی خود می‌بینند. جام‌جهانی تورنمنتی است که می‌تواند سرنوشت فوتبالی آن‌ها را در ادامه راه عوض کند. به همین دلیل است که قرار گرفتن در لیست تیم ملی در این ماه‌های مانده به جام‌جهانی اهمیت ویژه‌تری برای بازیکنان به خصوص آن‌هایی که مشکل سربازی دارند پیدا کرده است. سوال اساسی اما این است که آیا فقط حضور در جام‌جهانی مسافران قطر را معاف خواهد کرد یا شرایط دیگری هم لازم است.

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در این مورد به خبرگزاری ایرنا می‌گوید: «مطالبه ملی‌پوشان فوتبال این است که مسئله معافیت از خدمت سربازی با مسئله پیروزی در جام جهانی گره نخورد. واقعیت اما این است که در آخرین پیش‌نویسی که در متن درخواست‌های کادرفنی تیم ملی فوتبال به دست وزیر ورزش و جوانان رسید و این متن در وزارت‌خانه تایید نهایی شد، 3 شرط از سوی کادرفنی برای معافیت از خدمت سربازی و به این شرح عنوان شده بود؛ کسب مساوی در هر 3 بازی، کسب یک مساوی و یک برد و یا صعود از مرحله گروهی با هر نتیجه‌ای». این 3 شرط برای معافیت بازیکنان تیم ملی از سربازی لحاظ شده است. شروطی که کار آن‌ها را کمی سخت می‌کند اما هچمنان امیدواری را به‌وجود می‌آورد که بتوانند در صورت عملکرد خوب در تیم ملی این شروط را محقق کنند.اگر این شروط در جام‌جهانی قبلی هم وجود داشت بازیکنی مانند از سربازی معاف شده بود و نگران جام‌جهانی پیش رو نبود.

مهم‌ترین بازیکنی که این شرایط برایش اهمیت دارد و البته احتمال زیادی دارد که در صورت تحقق شرایط بتواند از این شرایط سود ببرد، علیرضا بیرانوند است. او  اگر اتفاق خاصی نیفتد مسافر قطعی قطر خواهد بود.  ابوالفضل جلالی جوان و فرشاد فرجی از دیگر بازیکنانی هستند که حضورشان در تیم ملی ارتباط مستقیمی با سرنوشتشان خواهد داشت. 


ت ت
کدخبر: 89104 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها