برکناری اسکوچیچ وتو شد

نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در این نشست نقدهای تندی از عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی به میان آمد.

برکناری اسکوچیچ وتو شد

به گزارش منیبان به نقل از خبر ورزشی، این نقدها از سوی برخی از اعضاء به قدری تند بود که شائبه برکناری اسکوچیچ و جذب یک مربی جدید احتمالا کارلوس کی روش را قوت بخشید. اما صرف نظر از اینکه این نشست چه نتیجه ای را در آینده به دنبال خواهد داشت نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و جوانان دو ایراد قانونی داشت؛ یک محل برپایی این نشست است. معمولا نشست اعضای هیات رییسه و یا کمیته های فدراسیون فوتبال در ساختمان فدراسیون فوتبال یا کمپ تیم های ملی یا هیات فوتبال استان ها برگزار می شود اما این بار این نشست در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و این خود شائبه دخالت وزارت ورزش و جوانان در امور فوتبال را قوت می بخشد و بدین معنی است که فدراسیون فوتبال برای تصمیم سازی به دنبال جلب رضایت وزارت ورزش و جوانان است. شاید به این دلیل که فدراسیون فوتبال برای پیشبرد برنامه های خود چشم امید به کمک های مالی وزارت ورزش و جوانان دارد.

تحریم فدراسیون فوتبال و بلوکه شدن در آمدهای فدراسیون فوتبال نزد فیفا موجب ایجاد مشکلات مالی برای فدراسیون فوتبال شده است تا جایی که اینبار مجلس شورای اسلامی برای کمک مالی به تیم ملی و پیشبرد برنامه های تیم ملی در جام جهانی مصوبه ای را امضاء کرده است و دولت و بدون شک در راس آن وزارت ورزش و جوانان را موظف به کمک مالی به تیم ملی کرده است و شاید این شرایط کمی از استقلال فدراسیون فوتبال کاسته است و به همین خاطر نظرات وزارت ورزش و جوانان را در تصمیم سازی برای فوتبال دخیل می کند.

ایراد قانونی دوم به نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و جوانان حضور مجید جلالی در این نشست است. او عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بشمار نمی رود. اعضای کمیته فنی عبارتند از میر شاد ماجدی – مرتضی محصص - ابراهیم قاسمپور – پرویز مظلومی – نادر عزت الهی – حمید استیلی و علی اصغر مدیرروستا. با این حال همان طور که اشاره شد مجید جلالی در نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال حاضر شده است و مشخص نیست این دعوت از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است یا فدراسیون فوتبال.

برکناری اسکوچیچ و جذب یک مربی جدید حق طبیعی فدراسیون فوتبال است البته با رعایت بندهای قانونی موجود در قرارداد اسکوچیچ تا فردا ماجرای مارک ویلموتس تکرار نشود. به واقع اگر فدراسیون فوتبال نیت به تعویض اسکوچیچ دارد می بایست در همان لحظه فسخ قرارداد غرامت مربی کروات را پرداخت کند تا فردا منجر به شکایت این مربی از فدراسیون فوتبال نشود. اما این تصمیم باید در نشست کمیته فنی در فدراسیون فوتبال صورت گیرد و نه وزارت ورزش و جوانان و از همه مهمتر این تصمیم در تضاد است با صحبت هایی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی شده است. در آخرین مصاجبه اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدعی شد که اسکوچیچ تا پایان جام جهانی دوحه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است. بدون شک حمایت کج دار ومریز از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سیاست خوبی برای کمک به سرمربی تیم ملی و تیم ملی نیست.

به نظر می رسد با توجه به ایرادهای قانونی نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و جوانان اعضای هیات رییسه این تصمیم را تایید نخواهند کرد و حتی می شود گفت این تصمیم وتو شده است تا جایی که اصولی ساعاتی پیش در برنامه ورزشگاه گفت فدراسیون فوتبال هیچ تصمیمی برای برکناری اسکوچیچ و جذب مربیانی چون علی دایی – جواد نکونام و کارلوس کی روش نگرفته است.


ت ت
کدخبر: 95364 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها