بیشترین بازی لیگ برتری برای پرسپولیس؛ در حسرت 200

وداع جلال حسینی با فوتبال یعنی پرسپولیس به عنوان یکی از تیم‌های همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر، حتی یک بازیکن هم ندارد که 200 بار پیراهن قرمزها را در این بازی‌ها پوشیده باشد.

بیشترین بازی لیگ برتری برای پرسپولیس؛ در حسرت 200

به گزارش منیبان، این در حالیست که 5 سپاهانی و 4 استقلالی از این مرز با پیراهن زرد و آبی گذشتند. تمایز دیگر پرسپولیس، حضور 3 بازیکن فعال است در زمره این 10 مرد که احتمال دارد با صدرنشینی‌شان تمام شود. 

* سیدجلال حسینی/ 196 بازی و 8 گل

  اگر تصمیم‌های گل‌محمدی در این دو فصل اخیر نبود، حسینی تبدیل به اولین و تنها بازیکن پرسپولیس با بیش از 200 بازی در تاریخ لیگ برتر می‌شد ولی درنهایت شماره 4 با 196 بار پوشیدن پیراهن قرمز، با فوتبال وداع کرد. حسینی البته به ازای تقریبا هر 35 بازی برای پرسپولیس، یک بار قهرمان لیگ برتر شد.

* کریم باقری/ 179 بازی و 29 گل

  بازگشت از اروپا، او را به پیراهن پرسپولیس بازگرداند و باقری هم دیگر به تیم دیگری نرفت. با این وجود اما تنها 179 بازی برای باقری در لیگ برتر به رنگ سرخ ثبت شده است که آمار بالایی نیست. شماره 6 ابدی توانست در لیگ هفتم با جام قهرمانی دور افتخار بزند ولی وداع با فوتبال اجازه نداد جزیی از تیم همیشه قهرمان برانکو باشد.

* امید عالیشاه/ 159 بازی و 16 گل

  همچنان فعال است و امیدوار به اینکه تا پایان این فصل، رکورد باقری را شکسته و در این فهرست، خودش را به پله دوم برساند. خرید دایی از راه آهن، در همه این سال‌ها بازیکنی بوده که روی یک خط نرمال حرکت کرده و همیشه باید رویش حساب کرد. او با 159 بازی برای پرسپولیس، نفر سوم این فهرست است.

* کمال کامیابی‌نیا/ 157 بازی و 19 گل

  یک بازیکن فعال دیگر که فعلا 157 بازی برای پرسپولیس انجام داده و با توجه به اسکواد تیمی گل‌محمدی، احتمال حضورش و رسیدنش به باقری بیشتر از عالیشاه است. درخصوص کامیابی‌نیا باید از مصدومیت نوشت و کتفی که اجازه نداد او در برخی از فصول به طور کامل برای تیمش به زمین برود.

* احمد نوراللهی/ 156 بازی و 19 گل

  مرد فیکس پرسپولیس، امید اصلی برای رسیدن به صدر این فهرست بود ولی درنهایت تصمیم گرفت راهی امارات شود. شماره 8 در مرکز زمین، یک همه فن حریف بود که بخش زیادی از موفقیت‌های پرسپولیس را باید به نامش نوشت. نوراللهی بعد از 156 بازی با پیراهن سرخ در لیگ برتر، راهی الشباب شد.

* علی علیپور/ 154 بازی و 56 گل

  بعد از رفتن طارمی، علیپور سکان ماشین هجومی پرسپولیس را در دست گرفت و هرگز اجازه نداد خللی در عملیات فتح دروازه رقبا ایجاد شود. علیپور بعد از 154 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر، تصمیم به ترک تیم و راهی اروپا شدن گرفت. قبل از این اما، رکورد گلزنی برای قرمزها در تاریخ لیگ برتر را شکست و بهترین گلزن‌شان در این بازی‌ها لقب گرفت.

* هادی نوروزی/ 152 بازی و 26 گل

  اگر فرشته مرگ اجازه می‌داد هادی نوروزی چه بسا همچنان در حال فوتبال بازی کردن بود و به همین دلیل، خودش را به صدر این فهرست می‌رساند اما درنهایت بعد از 152 بازی در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس، نوروزی راهی خانه ابدی شد. کاپیتانی که فرصت نکرد قهرمانی‌های پیاپی تیم محبوبش در تاریخ لیگ برتر را به چشم ببیند.

* حسین بادامکی/ 149 بازی و 14 گل

  یکی از رکوردداران بازی در تاریخ لیگ برتر که 149 بار پیراهن پرسپولیس را در این رقابت‌ها به تن کرد. بادامکی بعد از مذاکره نافرجام با قلعه‌نویی، در ابتدای لیگ ششم راهی پرسپولیس شد و با این تیم قهرمانی لیگ برتر را هم تجربه کرد. اما به دلایلی، زیاد در پیراهن سرخ دوام نیاورد و به همین دلیل نتوانست به 150 بازی برسد.

* محمد نوری/ 138 بازی و 27 گل

  با ترک سپاهان راهی پرسپولیس شد و بخصوص در دوران علی دایی، جزو هافبک‌های درخشان فوتبال ایران لقب گرفت. نوری در روزهای تیره و تار پرسپولیس، کاپیتان قرمزها بود و با گل او برابر پیکان، تراژدی سقوط از بین رفت. 138 بازی به نام نوری برای پرسپولیس در لیگ برتر ثبت شده است.

* وحید امیری/ 129 بازی و 17 گل

  تغییر دادن مسیرش از استقلال به پرسپولیس با یک ماموریت غیرممکن صورت گرفت تا یکی از بهترین‌های تاریخ لیگ برتر، قرمزپوش شود. فعلا 129 بازی به نام امیری برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر ثبت شده ولی او احتمال زیادی دارد که با قرار گرفتن در صدر این فهرست، با فوتبال وداع کند اگر این مصدومیت لعنتی، اجازه بدهد.


ت ت
کدخبر: 98998 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها