آلوپسی آره‌ آتا یا ریزش موی سکه ای از اضطراب لژیونر موفق ایران خبر می دهد

رد پای استرس در چهره مهدی طارمی

سایت فدراسیون فوتبال بعد از انتشار خبر تمرین اختصاصی ملی پوشان، یک گزارش تصویری از این تمرین منتشر کرد که یکی از تصاویر منتشر شده در این گزارش تصویری، عکس مهدی طارمی در حال تب سنجی قبل از شروع تمرین بود.

رد پای استرس در چهره مهدی طارمی

به گزارش منیبان، در این عکس که دوربین سهیل سعادتمندی ثبت کرده، ریزش موی سکه ای در ریش مهدی طارمی نمایان است. به این بیماری در علم پزشکی، آلوپسی آره‌ آتا می گویند که استرس یکی از دلایل بروز آن است. آلوپسی آره‌ آتا یک بیماری خود ایمنی است و استرس و شوک عصبی و عوامل بیرونی دیگر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و سلول های ایمنی به اشتباه به بدن حمله می کنند. این بیماری خود ایمنی که ریشه عصبی دارد و چیزی مشابه پسوریازیس و البته بسیار کم خطرتر از آن است، اغلب بر اثر استرس، اضطراب و افسردگی ایجاد می شود. البته در 99 درصد موارد ریزش موی سکه ای بعد از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد و آلوپسی آره‌ آتا موقتی است.

شاید همین ریزش سکه ای موی صورت مهدی طارمی نشان دهنده فشاری باشد که این مهاجم ایرانی در پرتغال تحمل می کند. مهدی طارمی با وجود درخشش در پورتو، روزها و ساعت های سختی را هم در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ پرتغال تجربه کرد که شاید همین تجربه های استرس زا و پر اضطراب باعث ریزش موی صورت او شده باشد.

مهدی طارمی که از سوی رسانه طرفداری نیز به عنوان ستاره سال 99 فوتبال ایران معرفی شد و به جرات یکی از مفاخر فوتبال ما در سال گذشته بود، در پورتو درخشش خارق العاده ای داشت اما رد پای روزهای پر استرس او اینگونه روی صورت مهدی مانده است.

شبی که طارمی در تورین پیر شد

شبی را به یاد بیاورید که مهدی طارمی موقعیت دروازه خالی را از دست داد و چند روزی در رسانه های پرتغال مورد سرزنش قرار گرفت یا شب بازی برگشت با یوونتوس را به خاطر بیاورید که داور به خاطر ضربه به توپ بعد از صدای سوت، سختگیرانه او را با کارت زرد دوم جریمه کرد و باعث شد مهدی طارمی از زمین اخراج و پورتو ده نفره شود. همان دقایقی که پورتو مقابل یووه ده نفره بازی کرد، به دروغ برای طارمی به اندازه یک سال گذشت.

 مهدی چنان در آن دقایق تحت فشار روحی روانی و عصبی بود که بعد از صدای سوت پایان بازی و صعود پورتو که صدالبته مدیون گل زودهنگام طارمی در بازی رفت دو تیم بود، مثل یک کودک در آغوش سرمربی پورتو اشک ریخت.

پشت پرده زندگی یک ستاره

آنچه ما در تلویزیون از مهدی طارمی می بینیم نمایش او در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ پرتغال است و آنچه از او در رسانه های اروپایی می خوانیم، اغلب تعریف ها و تمجیدها و بعضا سرزنش های فنی است و تصور می کنیم طارمی در پرتغال پادشاهی می کند و لذت می برد اما این تصویر پشت پرده ماجرا را نمایان می سازد. مهدی طارمی برای رسیدن به این جایگاه بلند مرتبه و حفظ آن کم زحمت نکشیده و کم خون دل نخورده است. این که یک نفر حالا فخر فوتبال ایران در اروپا باشد، اتفاقی نیست. استرس و اضطرابی که طارمی تحمل می کند، در این تصویر به خوبی نمایان است.


ت ت
کدخبر: 9908 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها