رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی واقعیت دارد؟
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، درباره خبر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: طبق آنچه که من اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.
احمد محمودزاده درباره خبری که اخیرا رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی اعلام کرده بود، اظهار کرد: من این موضوع را نه تایید و نه تکذیب میکنم و باید جزئیات آن را از کمیسیون آموزش بپرسید اما طبق آنچه که من به عنوان رئیس سازمان مدارس غیردولتی اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.
وی با بیان اینکه به جای رتبهبندی معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفهای این معلمان را دنبال میکنیم، تاکید کرد: برای ارتقای توانمندیهای معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفهای را این معلمان را دنبال میکنیم. بخشی از این صلاحیت حرفهای به ارتقای توانمندی معلمان و دانش افزایی آنها بر میگردد. در این راستا ۳۶۰ ساعت دوره طراحی کردیم که تا کنون ۶۰ ساعت آن برگزار شده است. بخش دیگر این موضوع را نیز در خصوص ارتقای دستمزد، بیمه و حقوق و مزایا معلمان مدارس غیردولتی پیگیری میکنیم. به محض تایید این امر در مجلس، آن را عملیاتی میکنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبهبندی مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش است، درباره جزئیات آن توضیح داد: رتبه بندی مدارس غیردولتی در مجلس و در خلال بازنگری قانون سازمان مدارس غیردولتی مصوب شد. اگر شورای نگهبان نیز تایید کند، آموزش و پرورش مکلف است طی شش ماه آینده، مولفههای مربوط به درجه بندی و رتبهبندی مدارس را اعلام کند.
محمودزاده درباره مزیت رتبه بندی مدارس غیردولتی تاکید کرد: در صورت رتبه بندی مدارس غیردولتی، شهریه این مدارس بر مبنای آن تعیین شود. اینگونه مردم در جریان رتبه مدرسه خواهند بود و بر مبنای آن فرزندان خود را ثبت نام میکنند.
وی در پاسخ به اینکه برای رتبه بندی مدارس غیردودتی چه سطوحی را در نظر گرفتهاید؟ عنوان کرد: رتبه بین یک تا پنج مد نظر داریم. این رتبه بندی روی شهریه مدارس و ثبت نام دانش آموز اثرگذار است. البته عنصر اصلی تاثیر گذاری بر رتبه مدارس، معلم است و اگر معلمان باعث شوند مدرسه رتبه خوبی بگیرد حتما مورد تقدیر قرار میگیرند.