همه جای مرغ را بخورید جز این 2 قسمت!

مصرف مرغ به عنوان یکی از منابع پروتئینی در بسیاری از رژیم‌های غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد. با این حال برخی قسمت‌های مرغ به دلایل مختلفی برای مصرف توصیه نمی‌شوند.

همه جای مرغ را بخورید جز این 2 قسمت!
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا، ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری مانند روی، مس و ویتامین‌های گروه B، همواره به عنوان یک منبع غذایی سالم و مقوی شناخته می ‌شود. همچنین، میزان چربی ‌های اشباع کمتر در مقایسه با برخی دیگر از گوشت‌ها، آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که به دنبال تغذیه سالم‌تر هستند، تبدیل کرده است. با این حال، همانند هر ماده غذایی دیگری، مصرف برخی قسمت‌ های مرغ که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، نیازمند احتیاط است.

مطالعات نشان داده ‌اند که پوست و جگر مرغ، بیشترین میزان تجمع داروها و آنتی ‌بیوتیک ‌هایی را که طی دوره پرورش به مرغ داده می ‌شود، در خود جای می ‌دهند. این داروها برای درمان بیماری‌ها و افزایش رشد مرغ ‌ها استفاده می‌شوند و باقی‌مانده آن‌ها در بدن، به ویژه در اندام‌هایی مانند پوست و جگر، ذخیره خواهد شد.

مصرف بیش از حد این قسمت‌ها، به ویژه برای کودکان که سیستم ایمنی بدن شان هنوز در حال تکامل است، می‌تواند عوارض جانبی مختلفی به همراه داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام خرید و مصرف مرغ، به تازگی و کیفیت آن توجه ویژه شود و از مصرف پوست و جگر مرغ به ویژه در صورتی که رنگ غیر طبیعی داشته باشند، خودداری نمایید.


ت ت
کدخبر: 242819 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها