شگفت‌انگیز مثل تارتار و ملوانش؛ محقق کردن رویا با قالیچه سلیمان

ملوان با فرمول محبوب مهدی تارتار و با گل‌های متوالی محمدرضا سلیمانی در نیم‌فصل دوم نتایج درخشانی کسب کرده و به چهار مدعی بالای جدول نزدیک‌تر شده است.

شگفت‌انگیز مثل تارتار و ملوانش؛ محقق کردن رویا با قالیچه سلیمان

به گزارش منیبان، تیم‌های نساجی و ملوان برگزارکننده داربی شمال کشور در خلال هفته بیست‌ودوم بودند که نهایتا شاگردان مهدی تارتار موفق شدند با یک گل در زمین حریف به برتری دست پیدا کنند. این برد ارزشمند باعث شد تا نساجی بیش از قبل در بحران فرو برود و البته ملوان خود را به چهار تیم بالای جدول نزدیک‌تر از قبل کند و جایگاهش در رده پنجم را تثبیت کند.

بهتر از نیم‌فصل اول

قوهای سپید انزلی فصل باشکوهی را پشت سر می‌گذارند و در حال حاضر با 38 امتیاز و البته با 2 بازی بیش‌تر، هم‌امتیاز سپاهان هستند و فاصله‌شان با صدر جدول به 9 امتیاز کاهش پیدا کرده است. مهدی تارتار با بازیکنان مورد علاقه‌اش و البته سبک محبوبش در این هفته‌ها به خوبی امتیاز جمع می‌کند و در اوج پختگی به سمت محقق کردن بهترین فصل فوتبالی‌ خودش و ملوانان پیش می‌رود. آن‌ها در نیم‌فصل دوم و طی هفت دیداری که برگزار شده دوسوم امتیازات یعنی 14 امتیاز از 21 امتیاز ممکن را به‌دست آورده‌اند و این یعنی در مقایسه با هفت دیدار ابتدایی نیم‌فصل، 3 امتیاز بیش‌تر مال خود کرده‌اند.

1-0 محبوبِ تارتار

از نکات جالب توجه پیرامون نماینده استان گیلان این است که آن‌ها هر چهار پیروزی‌شان در نیم‌فصل دوم با نتیجه یک بر صفر بوده است. ذوب‌آهن و نساجی در اصفهان و قائم‌شهر شکست را پذیرا شدند و گل‌گهر و صنعت‌نفت در استادیوم سیروس قایقران قافیه را به قوهای سپید باختند. ملوان در سه دیدار برابر استقلال، فولاد و پیکان موفق به‌ثبت پیروزی نشد که از این جمع تنها تیم رضا عنایتی بود که توانست از سد انزلی‌چی‌ها بگذرد. به عبارتی دیگر تنها باخت ملوان در 11 بازی رسمی اخیرش همین شکست یک بر صفر در جدال با پیکان بود. 6 پیروزی از 10 برد این فصل ملوان در لیگ با نتیجه یک بر صفر بوده است. نتیجه‌ای که مهدی تارتار علاقه خاصی به آن دارد.

ملوان فقط یک بار عقب افتاد و باخت!

بازی‌های ملوان در نیم‌فصل دوم کم‌گل بوده و طی 7 بازی تنها 9 مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است. نکته جالب‌توجه این است که فقط یک گل در نیمه اول این مسابقات به‌ثمر رسیده و آن هم گل پیکان بوده است. تنها دیداری که ملوان در نیم‌فصل دوم عقب افتاد و در نهایت شکست خورد. تمام گل‌های 6 مسابقه دیگر در نیمه دوم زده شد و همیشه این تیم تارتار بود که زننده گل نخست بود. 4 مرتبه گل به‌ثمر رسیده توسط آن‌ها پاسخی نداشت و 2 بار رقبا توانستند کار را به تساوی بکشانند. همچنین نباید به سادگی از کنار نمایش خوب ساختار دفاعی و درخشش حبیب فرعباسی در درون دروازه گذشت. آن‌ها در این هفت مسابقه به اتفاق هم چهار کلین‌شیت را به ثبت رسانده‌اند.

شگفتانه‌ای به نام محمدرضا سلیمانی

محمدرضا سلیمانی شگفتانه تارتار در نیم‌فصل دوم بود. مهاجم 28 ساله اسبق سایپا، مس رفسنجان، ذوب‌آهن و ... در نیم‌فصل دوم زننده 5 گل از 6 گل سفیدپوشان بوده است. رضا جعفری در بازی اول نیم‌فصل دوم تک گل پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد و سپس نوبت به سلیمانی رسید تا به ترتیب به تیم‌های استقلال، فولاد، گل‌گهر، صنعت‌نفت و نساجی گل بزند. سلیمانی نشان داده از شم گلزنی بالایی برخوردار است و این هفته‌ها با اعتماد‌به‌نفس بیش‌تری وارد زمین می‌شود. او تا رسیدن به رضا جعفری و ایستادن در صدر جدول گلزنان تیمش تنها به یک گل دیگر نیاز دارد.

2 هفته سرنوشت‌ساز پیش روی ملوان و لیگ!

2 هفته پیش رو برای ملوانان بسیار حائز اهمیت است. آن‌ها باید ابتدا در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس بروند و در ادامه نوبت به پذیرایی از سپاهان در انزلی می‌رسد. تارتار هم می‌تواند در ادامه جاه‌طلبی‌هایش با موفقیت در این 2 بازی به یک‌باره مدعی کسب رتبه‌های بهتر هم شود و هم امکان این را دارد تا مسیر قهرمانی و تعداد مدعیان را تغییر دهد. او و شاگردانش در نیم‌فصل نخست در این 2 بازی خاص، 4 امتیاز به‌دست آوردند و نگاه‌های زیادی را به سمت خود خیره کردند. باید دید حالا که همه به این تیم نگاهی متفاوت دارند، چه کار خواهند کرد.


ت ت
کدخبر: 208830 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها