افشاگری رسانه آمریکایی درباره پشت پرده روابط واشنگتن و اوکراین

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد، «مفهوم عملیاتی مقاومت» که گفته می‌شود طرحی را برای مقابله کشورهای کوچک‌تر با قدرت‌های بزرگ‌تر فراهم می‌کند، در سال ۲۰۱۳ در پاسخ به درگیری روسیه با گرجستان در سال ۲۰۰۸ توسعه یافت.

افشاگری رسانه آمریکایی درباره پشت پرده روابط واشنگتن و اوکراین

به گزارش مُنیبان، شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد، «مفهوم عملیاتی مقاومت» که گفته می‌شود طرحی را برای مقابله کشورهای کوچک‌تر با قدرت‌های بزرگ‌تر فراهم می‌کند، در سال ۲۰۱۳ در پاسخ به درگیری روسیه با گرجستان در سال ۲۰۰۸ توسعه یافت.

این رویکرد یک «رویکرد مبتکرانه و غیرمتعارف درقبال جنگ‌افزار و دفاع کامل است» که نه تنها نظامیان اوکراین، بلکه شهروندان آن را هم هدایت می‌کند.

مارک شوارتز، ژنرال ارشد بازنشسته آمریکایی می‌گوید از نظر دفاع همه‌جانبه برای دولت اوکراین، این به معنای یک فراخوان عمومی است. اوکراین از تمامی منابع خود استفاده می‌کند. این کشور همچنین برای ایجاد اختلال در ارتش روسیه، اقدامات غیرمتعارفی می‌کند.

شوارتز که در طول توسعه این مفهوم، مسئول فرماندهی عملیات ویژه اروپا بود، گفت: باور کردنی نیست، اینکه با وجود مرگ‌ومیرها و فداکاری‌های غیرقابل باور، اراده مقاومت و تصمیم برای مقاومت چه می‌تواند بکند.

کوین دی استرینگر، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا که رهبری تیم توسعه این مفهوم را بر عهده داشت، ادعا کرد که انفجارها در تأسیسات نظامی روسیه در کریمه - با فاصله زیاد از خط مقدم در دونباس - در اوایل ماه اوت نشان داد که این استراتژی پنتاگون در حال اجراست.

کی‌یف هرگز به نقش خود در این وقایع اعتراف نکرد، اما سی‌ان‌ان گزارش داد که یک گزارش دولتی اوکراین را دیده که نشان می‌دهد اوکراین پشت این حملات بوده است.

مقاومت مردمی تحت این مفهوم شامل اقدامات بدون خشونت از جمله تحریم رویدادهای عمومی، اعتصابات کارگری و حتی استفاده از طنز به عوان یک ابزار مقاومت است. اقدامات خشن مانند استفاده از کوکتل مولوتف، ایجاد حریق و ریختن مواد شیمیایی در مخازن سوخت برای تخریب وسایل نقلیه دشمن هم بخشی از این مفهوم هستند.


ت ت
کدخبر: 106078 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها