پاسخ کوبنده آمریکا به حملات هسته‌ای کره شمالی

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت که انتظار می‌رود در طول این رزمایش، متحدان درباره پاسخ‌های هماهنگ به سناریوی استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای گفتگو کنند.

پاسخ کوبنده آمریکا به حملات هسته‌ای کره شمالی

به گزارش مُنیبان، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت که انتظار می‌رود در طول این رزمایش، متحدان درباره پاسخ‌های هماهنگ به سناریوی استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای گفتگو کنند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: «در گذشته، بررسی‌ها عمدتاً بر بحث در مورد بازدارندگی و مدیریت بحران متمرکز بود. اما دامنه (مانور برنامه ریزی شده) گسترده‌تر خواهد شد زیرا کره شمالی حتی احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای را مطرح کرده و نگرانی‌های شهروندان ما را تشدید کرده است.»

جلسات مشاوره‌ای کره جنوبی - آمریکا (تی تی ایکس) که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد، سالانه برگزار می‌شد. اما تحت دولت لیبرال قبلی "مون جائه این" که مشتاق نزدیکی بین دو کره بود، این جلسات تنها دو بار در سئول در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد.

معاون سیاسی وزیر دفاع، هیو تائه کیون، رهبری هیئت کره جنوبی را بر عهده خواهد داشت، انتظار می‌رود دستیار وزیر دفاع در امور هسته‌ای و سیاست مقابله با تسلیحات کشتار جمعی و آسیای شرقی ریاست طرف آمریکایی را عهده‌دار باشد.

تی تی ایکس اخیراً توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، زیرا رئیس‌جمهور کره جنوبی اخیرا در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت که متحدان درباره «برنامه‌ریزی مشترک» و «تمرین مشترک»، دارایی‌های هسته‌ای و تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات هسته‌ای کره شمالی گفتگو کردند.

امسال، آمریکا و کره جنوبی قصد دارند تمرین بهاری سپر آزادی (FS) را برای طولانی‌ترین دوره ۱۱ روزه بدون وقفه برگزار کنند. پیش از این، تمرین منظم در دو بخش با یک وقفه آخر هفته انجام می‌شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: (در سپر آزادی)، ما سناریوهای آموزشی واقع‌بینانه‌ای را اعمال خواهیم کرد که منعکس‌کننده شرایط امنیتی کنونی، از جمله درس‌هایی از جنگ در اوکراین و تشدید تهدیدهای کره شمالی است. از طریق تمرین بدون وقفه، اثربخشی آن را دوچندان خواهیم کرد.

همراه با رزمایش سپر آزادی سئول و واشنگتن قصد دارند حدود ۲۰ تمرین میدانی در مقیاس بزرگ را در نیمه اول سال جاری انجام دهند - همه با همان شدتی که آموزش Foal Eagle در سال ۲۰۱۹ در بحبوحه دیپلماسی با کره شمالی به حالت تعلیق درآمد. این تمرینات شامل مانورهای آبی خاکی "سانگ یانگ" (دو اژدها) است که متحدان قصد دارند تا سطح لشکر از سطح تیپ اقدامات خود را افزایش دهند.

برای تقویت قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) کشور، این وزارتخانه در نظر دارد اولین ماهواره نظارتی نظامی کشور را در نیمه دوم سال جاری پرتاب کند. سئول به دنبال استقرار پنج ماهواره از این دست تا اواسط دهه ۲۰۲۰ است. این وزارتخانه همچنین قصد دارد در اواخر سال جاری آزمایش پروازی نهایی یک پرتابگر فضایی سوخت جامد داخلی را انجام دهد تا از قابلیت‌های مستقل برای قرار دادن ماهواره در مدار پایین زمین اطمینان حاصل کند.

این کشور همچنین تعهد خود را برای تقویت قابلیت‌های ضد پهپاد در پی نفوذ پهپادهای کره شمالی در مرز بین دو کره در ماه گذشته را تکرار کرد. برنامه‌های مرتبط شامل ساخت یک سیستم اشتراک گذاری اطلاعات هدف در زمان واقعی و ایمن سازی دارایی‌های جنبشی و غیر جنبشی مانند تفنگ‌های پارازیت پهپاد است.

سئول و واشنگتن در یک کمپین به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس اتحاد خود، قصد دارند میزبان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده باشند. به گفته مقامات سئول، متحدان همچنین در مورد "به روز رسانی" مکانیسم‌های همکاری در فرماندهی نیروهای سازمان ملل تحت امر آمریکا که بلافاصله پس از جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره آغاز شد، بحث کرده‌اند تا از ارتباط آن با زمان حال اطمینان حاصل شود. آنها قصد دارند روند به‌روز رسانی را در سال جاری به پایان برسانند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 132693 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها