در قرقیزستان صورت گرفت؛

شناسایی اعضای یک سازمان تروریستی/ عکس

کمیته امنیت ملی قرقیزستان روز چهارشنبه از شناسایی یک سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در این کشور خبر داد.

شناسایی اعضای یک سازمان تروریستی/ عکس

به گزارش منیبان از خبرگزاری «۲۴ کی جی» قرقیزستان، مامورانِ سرویس ویژه اطلاعاتی این کشور چندین عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان را در میان ساکنان منطقه «تالاس» شناسایی کرده اند که در عملیات نظامی در منطقه سوریه و عراق به عنوان اعضای نظامی یک تشکیلات غیرقانونی شرکت داشتند.

بدین ترتیب، در نتیجه عملیات مشترک و تحقیقات و بازجویی مشترک انجام شده با سرویس اطلاعاتی ویژه روسیه، یکی از ساکنان تالاس که با مدارک شناسایی جعلی در روسیه پنهان شده بود روز ۱۶ اکتبر (۲۵ آبان) شناسایی و بازداشت و در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به جمهوری قرقیزستان مسترد شد.

کمیته امنیت ملی قرقیزستان پس از استرداد وی تمامی جزئیات را مورد بازجویی قرار داده است و افرادی را که ممکن است با او همدست بوده باشند را  تحت پرونده «مشارکت شهروندان قرقیزستان در مناقشات نظامی و یا عملیات نظامی در محدوده کشورهای خارجی و یا انجام آموزش های تروریستی» شناسایی کرد.

روسیه پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان دارد و وعده داده که از متحدان مسکو در آسیای میانه دربرابر هرگونه تهدید امنیتی از افغانستان دفاع خواهد کرد.

وخامت اوضاع در افغانستان به علت افزایش حملات طالبان تاثیرات سرایتی در منطقه آسیای مرکزی داشته و موجب شده که گروه های تروریستی این منطقه از جهان را مکان امنی برای فعالیت خود در نظر بگیرند.

169278390


ت ت
کدخبر: 54416 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها