تبدیل شهر به دژ نظامی در آستانه صدور حکم این دادگاه مهم!+جزییات

رسانه های آمریکا روز دوشنبه گزارش دادند که شهر مینیاپولیس در آستانه صدور رای هیئت منصفه برای درک شاوین به اتهام قتل جورج فلوید، با استقرار هزاران مامور پلیس و افراد گارد ملی در خیابان ها به صورت دژ نظامی درآمده است.

تبدیل شهر به دژ نظامی در آستانه صدور حکم این دادگاه مهم!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از تارنمای نیویورک پست؛ نگرانی های از اوج گیری تنش و خشونت با تیراندازی از داخل خودروهای در حال حرکت به سوی نیروهای پلیس و گارد ملی که با خودروهای نظامی و زرهی در این شهر مستقر شده اند، وجود دارد.

مقررات و تدابیر امنیتی در این شهر پیشاپیش آغاز دادگاه شاوین و در پی تیراندازی پلیس منجر به کشته شدن دانته رایت در بروکلین سنتر در حومه مینیاپولیس و در فاصله چند کیلومتری خیابانی که فلوید در آن کشته شد، به شدت افزایش یافته بود.

گارد ملی سه هزار نیرو را برای حمایت از یک هزار مامور پلیس در این عملیات بسیج کرده است. افزون بر پلیس مینیاپولیس، مامورانی از ایالت های اوهایو و نبراسکا نیز برای تقویت نیروها اعزام شده اند.

هزینه اجرای این اقدامات امنیتی در این شهر که از هنگام کشته شدن جرج فلوید در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) سال گذشته تاکنون بارها شاهد تظاهرات خشونت آمیز بوده، دستکم یک میلیون دلار برآورد شده است.

تیم والتز فرماندار مینه سوتا با پذیرش ناراحتی ساکنان این ایالت به ویژه سیاهپوستان از حضور سنگین نیروهالی پلیس و گارد ملی، از تغییر سیاست ها برای برطرف کردن نابرابری های نژادی در این ایالت حمایت کرد.

آمارهای تازه نشان می‌دهد در سال میلادی گذشته ۱۱۲۷ شهروند ایالات متحده به دست پلیس این کشور به قتل رسیده‌اند و در ۹۸.۳ درصد قتل‌های میان سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ توسط پلیس امریکا،  هیچ اعلام جرمی علیه مامور مرتکب نشده است.

تنها در ۱۸ روز از سال ۲۰۲۰، هیچ یک از شهروندان ایالات متحده به دست پلیس این کشور کشته نشده و جورج فلوید تنها یکی از ۱۱۲۷ قربانی خشونت پلیس بوده است.

شلیک اخیرا یک مامور پلیس به «دانته رایت»، جوان آمریکایی سیاه‌پوست ۲۰ ساله به دلیل تخطی از مقررات ترافیکی که به کشته شدن وی انجامید، باعث تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا و دیگر شهرهای آمریکا شد.

این حادثه همزمان با برگزاری جلسه‌ی محاکمه «درک چاوین»، افسر پلیس متهم به قتل جورج فلوید، رخ داد؛ جوان سیاه‌پوستی که سال گذشته در همین شهر و زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، از شدت فشار زانوی پلیس بر گردنش جان سپرد و زمینه‌ساز شکل‌گیری جنبش اعتراضی جهانی با شعار «جان سیاهپوستان ارزش دارد» (BLM)، شد.

احتمال کشته شدن سیاهپوستان توسط پلیس امریکا، سه برابر سفیدپوستان و احتمال مسلح نبودن سیاهان ۱.۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان ارزیابی شده است.


ت ت
کدخبر: 16280 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها