سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با منیبان مطرح کرد؛

پزشکیان بعد از استقرار دولت باید به طور منظم و دوره‌ای با مخالفین و منتقدین دیدار داشته باشد

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: دولت آقای پزشکیان باید برای اولین بار در عین وفاداری به رای مردم و انجام خواسته‌های آن‌ها، حقوق مخالفین خودش را به رسمیت بشناسد و حق حیات آن‌ها را ازبین نبرد و شرایط تنفس و انتقاد کردن از دولت را برای آن‌ها فراهم سازد.

پزشکیان بعد از استقرار دولت باید به طور منظم و دوره‌ای با مخالفین و منتقدین دیدار داشته باشد

سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، در خصوص اقداماتی که مسعود پزشکیان می‌تواند در جهت ایجاد وفاق در کشور انجام دهد، گفت: مسئله اجماع‌ سازی خیلی مهم است البته آقای پزشکیان در برنامه‌های انتخاباتی خودشان بر روی آن تاکید کردند و به طور طبیعی، لازمه انجام این وعده مهم اجرایی شدن وعده‌های دیگر ایشان است.

او افزود: اولین مسئله این است که دولت حقوق مخالفین خودش را به رسمیت بشناسد و حق حیات آن‌ها را ضایع نکند. ما همیشه شاهد این بودیم که دولت‌هایی که روی کار می‌آمدند به گونه‌ای با دولت‌های قبل خودشان و نیروهای جریان رقیب، رفتار می‌کردند که انگار قصد دارند رقبای خود را از میدان خارج کنند. دولت آقای پزشکیان باید برای اولین بار در عین وفاداری به رای مردم و انجام خواسته‌های آن‌ها، حقوق مخالفین خودش را به رسمیت بشناسد و حق حیات آن‌ها را از بین نبرد و شرایط تنفس و انتقاد کردن از دولت را برای آن‌ها فراهم سازد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: دومین کاری که آقای پزشکیان جهت اجماع‌سازی باید انجام دهد، گفت‌وگو با مخالفین است. آقای پزشکیان بعد از استقرار دولت باید به طور منظم و دوره‌ای با مخالفین و منتقدین خودش دیدار داشته باشد. سال‌ها قبل با تعدادی از جوانان به دیدن مرحوم عسگراولادی رفته بودیم. ایشان برای ما صحبت کردند و گفتند آقای خاتمی در تمام دوران ریاست جمهوری خود یک وقت منظم ماهیانه داشتند و در این زمان آقای عسگراولادی به دیدار آقای خاتمی می‌رفتند و دغدغه‌ها، انتقادات و خواسته‌های خودشان را مطرح می‌کردند.

نورمحمدی گفت: متاسفانه این سنت حسنه بعد از آقای خاتمی ادامه پیدا نکرد و بعضی اوقات برخی روسای جمهور رقبای خود را، با القاب بد مورد خطاب قرار دادند و اگر هم در بعضی مواقع و شرایط بحرانی، دیدارهایی هم با برخی از گروه‌های سیاسی داشتند کاملاً صوری و بدون نتیجه‌گیری بود و جنبه نمایشی داشت.

او تصریح کرد: آقای پزشکیان باید به طور جدی با منتقدین خودش دیدار داشته باشد، حرف‌های آن‌ها را بشنود و زیست سیاسی آن‌ها را تضمین کند. دولت موفق دولتی است که منتقدین جدی، واقعی و با انصاف داشته باشد. هر چقدر منتقدین دولت آقای پزشکیان قوی‌تر باشند برای دولت ایشان بهتر است و کمک بزرگی به دولت چهاردهم خواهند کرد.

نورمحمدی در خصوص مسائل بزرگ اقتصادی کشور و حل آن‌ها گفت: حل مسائل اقتصادی به حل مسئله اجماع داخلی مرتبط می‌شود. مشکلات اقتصادی کشور درگیر دو مسئله برجام و FATF است. دولت راهی به جز حل این دو مسئله ندارد و برای حل این دو موضوع نیاز به ایجاد اجماع در بین نخبگان سیاسی و همه جریانات دارد. دولت حتما باید این مسئله را به عنوان یک مسئله ملی مطرح کند، نه یک مسئله جریانی و جناحی برای کوبیدن رقبای خودش.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر ما بتوانیم در ابتدای دولت این دو مسئله را حل کنیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را تا حد قابل ملاحظه‌ای از بین ببریم. در ابتدای دولت، همه با آقای پزشکیان همراه هستند حتی رقبای ایشان همراه هستند. با حل مشکل برجام و FATF اقتصاد کشور تکان خواهد خورد و فضا برای رشد اقتصادی و بهبود شرایط فراهم خواهد شد و دولت می‌تواند در همین چهار سال، دستاورد های بزرگی داشته باشد.

او ادامه داد: اینکه تصور کنیم با تغییر وزیر اقتصاد این مشکلات حل خواهد شد، بیشتر به یک شوخی شبیه است. در ابتدای دولت آقای رئیسی، منتقدان همین انتقاد را وارد کردند که اگر تصور می‌کنید حل مشکلات خارجی بدون حل مشکل برجام و FATF امکان‌پذیر است و می‌توانیم اقتصاد پویا داشته باشیم، سخت در اشتباه هستید. متاسفانه تیم دولت سیزدهم به این توصیه گوش ندادند و تلاش چندانی برای حل مشکلات خارجی نکردند و در نهایت هم در باتلاق بحران‌های بین‌المللی گیر افتادند.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: تورم روزافزون، چاپ پول و بالارفتن‌ قیمت کالاهای اساسی، همه ناشی از نداشتن ارز بود که دولت به دلیل این دو مشکل اساسی، امکان تامین آن‌ها را نداشت. بالاخره این مشکل باید یک‌ بار برای همیشه حل شود و آقای پزشکیان، این موضوع را در برنامه‌های خودش مطرح کرده است و مردم هم رای داده‌اند و به خاطر مردم هم که شده باید، این دو مسئله حل شود تا اقتصاد کشور بهبود یابد.


ت ت
کدخبر: 225302 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها