خبرنگار:

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مواضع پزشکیان در نیویورک شایسته بود/ نقش ایران در پایان دادن جنگ غزه کلیدی است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص سفر رییس‌ جمهور به نیویورک گفت: پزشکیان حتماً نظرات مقام معظم رهبری را پیش از سفر به نیویورک گرفته‌ است و از این‌رو گسترش این گفتمان که آمیخته به صلح و دوستی بود می‌تواند سرآغازی باشد بر پایان جنگ بر علیه مردم غزه؛ باید قبول کنیم که نقش ایران در پایان دادن به این جنگ بسیار می‌تواند کلیدی باشد.

مواضع پزشکیان در نیویورک شایسته بود/ نقش ایران در پایان دادن جنگ غزه کلیدی است

یعقوب رضازاده، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص سفر رییس‌ جمهور به نیویورک به خبرنگار منیبان گفت: قطعاً سفر پزشکیان و عراقچی به نیویورک در بیان دیدگاه دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران به دنیا در مواردی مثل صلح و دوستی بسیار مفید فایده خواهد بود.

او افزود: اظهارات رییس‌جمهور در خصوص حقوق ملت ایران و تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا طی 45 سال علیه ایران صورت داده است می‌تواند بسیار تاثیرگذار و قابل قبول باشد.

نماینده سلماس تصریح کرد: در سفر نیویورک فرصتی دست داد تا رییس‌ جمهور با برخی روسای جمهور دیگر کشورها و همچنین وزیر امور امور خارجه با همتایان خود دیدارهایی داشته باشند و دیدگاه‌های جدید دولت را مطرح کنند که از این جهت این سفر همیشه یک فرصت استثنایی بوده و هست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: من صحبت‌های پزشکیان را در سفر به نیویورک دنبال کردم و مواضع او خوب و شایسته بود مخصوصاً اظهارنظرهای او درباره مردم مظلوم غزه و در جهت محکومیت رژیم صهیونیستی قابل تقدیر است.

رضازاده گفت: پزشکیان حتماً نظرات مقام معظم رهبری را پیش از سفر به نیویورک گرفته‌ است و از این‌رو گسترش این گفتمان که آمیخته به صلح و دوستی بود می‌تواند سرآغازی باشد بر پایان جنگ بر علیه مردم غزه؛ باید قبول کنیم که نقش ایران در پایان دادن به این جنگ بسیار می‌تواند کلیدی باشد.

او یادآور شد: از طرفی اگر اعضای اتحادیه اروپا به دیدگاه‌های ما، قانون راهبردی مجلس و قدرت ایران در منطقه احترام بگذارند و نگاه‌شان به ما از بالا به پایین نباشد در کنار همین سفر می‌توان بحث مذاکرات هسته‌ای را جدی دنبال کرد و به آینده بهتر امیدوار بود.


ت ت
کدخبر: 238899 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها