برنامه جدید سازمان ملل برای افغانستان مشخص شد+جزییات

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل از آغاز یک ابتکار با عنوان "آبادی" درافغانستان برای جلوگیری از فروپاشی و سقوط اقتصادی و فاجعه انسانی در این کشور خبر داد.

برنامه جدید سازمان ملل برای افغانستان مشخص شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی درباره آغاز این ابتکار در واکنش به بحران افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و فاجعه انسانی توضیح داد: این طرح یک بودجه برای فعالیتهای اجتماعی، از جمله کمک های مالی برای حمایت از مشاغل کوچک و خرد، به ویژه مشاغل زنان  و پروژه های نقدی برای بیکاران اختصاص می دهد.

وی افزود: این طرح همچنین از بازسازی زیرساخت های محلی و کوچک حمایت کرده و به افراد دارای معلولیت، سالمندان و آسیب پذیرترین افراد از طریق درآمدزایی اولیه کمک می کند.

 

دوجاریک خاطر نشان کرد تمام کمک ها به صورت مستقیم به افراد نیازمند در افغانستان ارائه خواهد شد.

آغاز پویش واکسیناسیون کرونا در قندهار

سخنگوی سازمان ملل با اشاره به آخرین وضعیت افغانستان گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه اعلام کرده است که پویش واکسیناسیون کرونا این هفته در ولایت قندهار افغانستان آغاز شده است و افراد در معرض خطر در سراسر این ولایت در اولویت واکسناسیون قرار دارند.

 

طرح واکسیناسیون فلج اطفال

دوجاریک همچنین اعلام کرد در ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه)، طرح  واکسیناسیون فلج اطفال نیز در کنار تأمین ویتامین آ در قندهار انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر ادامه تلاش های سازمان ملل برای شناسایی نیازهای انسانی در افغانستان خاطرنشان کرد وقوع انفجارها در افغانستان همچنان باعث بروز جراحت در میان مردم محلی می شود.

سخنگوی سازمان ملل همچنین اعلام کرد تاکنون ۴۵ درصد از بودجه ۶۰۶ میلیون دلاری سازمان ملل برای کمک به افغانستان تامین شده است.

پیش از این، "عمر عبدی" معاون مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرد نظام سلامت و خدمات اجتماعی در افغانستان در مرز سقوط بوده و ذخایر دارو به شکل خطرناکی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، این مقام یونیسف در جمع خبرنگاران گفت افغانستان در بحران بزرگی قرار دارد و کودکان این کشور که هیچ تقصیری در ایجاد این بحران ندارند، بیشترین آسیب را دیده اند.

وی افزود که حتی پیش از تسلط طالبان حداقل ۱۰ میلیون کودک در افغانستان  برای زنده ماندن به کمک نیاز داشتند و حداقل یک میلیون کودک در این کشور به دلیل سوء تغذیه شدید در خطر مرگ هستند.

عمر عبدی تصریح کرد ذخایر دارو در افغانستان به شکل خطرناکی کاهش یافته است و ما  اکنون شاهد شیوع بیماری هایی چون سرخک و اسهال شدید ناشی از آب آلوده هستیم.

معاون مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه فلج اطفال همچنان یک نگرانی است و کرونا ادامه دارد، گفت: وضعیت در افغانستان وخیم است و این وضعیت بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد معلمان و کارمندان بخش سلامت حقوقی دریافت نکرده اند اما همچنان در محل کار خود حاضر می شوند.

عمر عبدی اظهار داشت پیش بینی می کنیم نیاز های بشردوستانه کودکان و زنان در افغانستان در چند ماه آینده افزایش خواهد یافت.


ت ت
کدخبر: 45062 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها