تخصص نکونام مقابل پرسپولیس: شاخ کردن خارجی ها!

گل کوین یامگا از روی نقطه پنالتی پنجمین گل تیم‌های تحت هدایت نکونام به پرسپولیس بود.

تخصص نکونام مقابل پرسپولیس: شاخ کردن خارجی ها!

به گزارش منیبان، دهمین جدال جواد نکونام و پرسپولیس با نتیجه مساوی به پایان رسید تا او در نصف مصاف‌هایش مقابل قرمزها دست پر از زمین خارج شود چرا که موفق به کسب دو برد و سه مساوی شده است. تیم‌های نکونام در این ۱۰ بازی موفق به زدن ۵ گل به پرسپولیس شده‌اند که نکته جالبی درباره گلزنان وجود دارد‌. تمامی بازیکنانی که تاکنون تحت هدایت جواد نکونام به پرسپولیس گلزنی کرده‌اند، خارجی بوده‌اند و سه تا از این گل‌ها نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که بد نیست آنها را مرور کنیم:

۱. پرسپولیس ۲-۱ نساجی، گئورگی گولسیانی

نکونام در نخستین دیدار مقابل پرسپولیس با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس برانکو شکست خورد. تک گل تیم او در این دیدار توسط مدافع کنونی سرخ‌ها یعنی گئورگی‌گولسیانی گرجستانی به ثمر رسید.

۲.پرسپولیس ۲-۱فولاد، لوسیانو پریرا 

در روز شکست فولاد در آزادی مقابل پرسپولیس نیز یک مهاجم نام‌آشنا در فوتبال ایران دروازه پرسپولیس را گشود. این بار شیمبای برزیلی بود که موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه حامد لک را باز کند تا فولاد کار را به تساوی بکشد. نتیجه‌ای که البته تا پایان ماندگار نبود و در دقایق آخر توسط نورالهی تغییر کرد.

۳.فولاد ۱-۰ پرسپولیس،موسی کولیبالی 

اولین برد نکونام برابر پرسپولیس با گلزنی یک مدافع تنومند به دست آمد. در دیدار سوپرجام لیگ بیستم بود که فولاد با ضربه سر چکشی کولیبالی از سد پرسپولیس بحران‌زده آن روزها گذشت تا ضمن کسب نخستین قهرمانی سوپرجام برای فولاد، به روند قهرمانی‌های پیاپی قرمزها در این جام نیز پایان دهند.

۴.فولاد ۱-۰ پرسپولیس، روبرتو تورس

بازهم پیروزی یک گله فولاد برابر پرسپولیس و بازهم گلزنی یک خارجی باعث شد تا دومین برد نکونام برابر سرخ‌ها در فاصله یک سال رقم بخورد. این‌بار اما گلزن یک اسپانیایی بود که از خود نکونام او را از لالیگا به فولاد آورده بود. بازیکنی که سرمربی آبی‌ها خیلی دوست داشت در تابستان به استقلال بیاید اما این انتقال شکل نگرفت.

۵.پرسپولیس ۱-۱ استقلال، کوین آرتور یامگا

و در نهایت کوین یامگای فرانسوی هم برای نکونام مقابل پرسپولیس گلزنی کرد تا هم او را از شکست تلخ دربی نجات دهد و هم تبدیل به پنجمین گلزن خارجی جواد برابر پرسپولیس شود. باید دید این روند جالب تا کی ادامه خواهد داشت و اولین بازیکن داخلی که عصای دست نکونام مقابل پرسپولیس می‌شود چه کسی خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 192175 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها