تذکر شدید کمیسیون اخلاق کشور به فدراسیون درباره کنعانی/دلیل حمایت از مدافع منشوری چیست؟

یک روز پس از آن که کمیته اخلاق با تاخیر حکم به محرومیت محمد حسین کنعانی زادگان داد، مشخص شد کمیسیون اخلاق کشور قبل از بازی تیم ملی ایران مقابل عراق و امارات خواهان برخورد با این مدافع ملی پوش شده بود.

تذکر شدید کمیسیون اخلاق کشور به فدراسیون درباره کنعانی/دلیل حمایت از مدافع منشوری چیست؟

به گزارش منیبان، وقتی شهاب عزیزی خادم در جلسه بدرقه بانوان ملی پوش که عازم جام ملت های آسیا در هند بودند، ادعا کرد برای فدراسیون، اخلاق از همه چیز مهم تر است و خط قرمز فدراسیون فوتبال مسائل اخلاقی است و هرکسی اخلاق را رعایت نکند، محروم می شود حتی اگر ستاره باشد، پیش بینی عموم این بود که محمد حسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی به دلیل انتشار فایل صوتی جنجالی اش فعلا رنگ تیم ملی را نخواهد دید اما خلاف انتظار عموم، لیست تیم ملی برای بازی با عراق و امارات منتشر شد و نام کنعانی زادگان در این لیست قرار داشت.

همزمان با دعوت دوباره این مدافع به تیم ملی، اعتراض ها به فدراسیون فوتبال شروع شد و سخنگوی فدراسیون و سرپرست تیم ملی برای کاهش این فشارها، ادعا کردند پرونده محمدحسین کنعانی زادگان در کمیته اخلاق باز است و بعد از بازی های تیم ملی مقابل عراق و امارات به این پرونده رسیدگی خواهد شد. آنها حتی وعده دادند هر حکمی کمیته اخلاق درباره کنعانی زادگان بدهد را بی کم و کاست می پذیرند. همان زمان در فضای رسانه ای این تحلیل به گوش می رسید که احتمالا فدراسیون فوتبال بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، برای یک اردو (دو بازی) کنعانی زادگان را کنار می گذارد تا منتقدین آرام شوند. در نهایت فردای بازی ایران و امارات، محمد حسین کنعانی زادگان به کمیته اخلاق رفت و دیشب هم حکم این کمیته که همان پیش بینی رسانه ها بود، منتشر شد؛ دو جلسه محرومیت برای کنعانی زادگان... یعنی این مدافع مقابل کره جنوبی و لبنان، تیم ملی ایران را همراهی نمی کند.

اما گویا این تنها ظاهری قضیه است. امروز نامه ای به دست رسانه طرفداری رسیده که نشان می دهد کمیسیون اخلاق کشور در روز پنجم بهمن ماه و در واکنش به دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی، نامه ای به رییس فدراسیون فوتبال نوشته و رونوشت این نامه را هم به کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. دبیر کمیسیون اخلاق کشور در این نامه ضمن انتقاد صریح از شهاب عزیزی خادم بابت برخورد نکردن با محمد حسین کنعانی زادگان، به رییس فدراسیون فوتبال تذکر داده تنبیه نکردن این بازیکن به بهانه رسیدگی نشدن به پرونده اش در کمیته اخلاق، مصداق بی توجهی فدراسیون به ارزش های اخلاقی است و از فدراسیون خواسته با مدافع خاطی برخورد مناسبی صورت بگیرد و نتیجه به کمیسیون اخلاق کشور گزارش شود. احتمالا همین نامه در اعلام محرومیت محمد حسین کنعانی زادگان بی تاثیر نبوده است.

کمیسیون اخلاق کشور که زیر نظر کمیته ملی المپیک فعالیت می کند، یک نهاد ورزشی محسوب می شود و توصیه هایش به فدراسیون ها برای رسیدگی به تخلفات اخلاقی ورزشکاران به منزله دخالت سیاست در ورزش نیست.

 


ت ت
کدخبر: 65689 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها