هشدار نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی اورانیوم در لبنان

اتحادیه شیمی‌دانان لبنان امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گستردگی تخریب و نفوذ بمب به ساختمان‌ها و تأسیساتی به عمق ده‌ها متر موید استفاده «اسرائیل» از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده است که از نظر بین‌المللی ممنوع است.

هشدار نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی اورانیوم در لبنان

به گزارش منیبان، الجزیره گزارش داد: اتحادیه شیمی‌دانان لبنان امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گستردگی تخریب و نفوذ بمب به ساختمان‌ها و تأسیساتی به عمق ده‌ها متر موید استفاده «اسرائیل» از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده است که از نظر  بین‌المللی ممنوع است. این اتحادیه نسبت به خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در نتیجه استنشاق غبار ناشی از این بمباران‌ها هشدار داد.

اتحادیه شیمی‌دانان لبنان اعلام کرد: تجاوزات وحشیانه علیه غیرنظامیان در لبنان و کشتار مردم لبنان را محکوم می‌کند و  همچنین  نسبت به اثرات استنشاق غبار بمباران «اسرائیل» علیه مناطق مختلف لبنان هشدار داد.

این اتحادیه میزان تخریب و نفوذ بمب به ساختمان‌ها و تأسیسات زیرزمینی در عمق ده‌ها متر را دلیلی بر استفاده از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده دانست که قدرت نفوذ فوق‌العاده‌ای دارند.

همچنین این نهاد در ادامه تصریح کرد: استفاده از این نوع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، به ویژه در بیروت، که یک پایتخت پرجمعیت است منجر به ویرانی عظیم می‌شود. همچنین گرد و غبار ناشی از انفجار آن‌ها باعث ابتلا به بسیاری از بیماری ها، به ویژه هنگام استنشاق گاز می‌شود.

اتحادیه شیمی‌دانان  لبنان از جامعه جهانی خواست تا مانع تداوم تجاوز به لبنان و استفاده از بمب‌های ممنوعه بین المللی در این کشور شود.

این اتحادیه همچنین از دولت لبنان خواست تا علیه تخلفات انجام شده در خاک لبنان و اقدام به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان بی‌گناه در این کشور به شورای امنیت شکایت کند.

اتحادیه شیمی‌دانان لبنان همچنین به شهروندان این کشور نسبت به نزدیک شدن به مناطق در معرض این حملات تا شعاع دو کیلومتری هشدار داد  و اعلام کرد: افرادی که مجبور به نزدیک شدن به این مناطق هستند باید از لباس های ضد گرد و غبار استفاده کنند و از ماسک های مخصوص محافظت در برابر مواد شیمیایی استفاده کنند.

این اتحادیه  همچنین تأکید کرد به دقت  استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی توسط دشمن «اسرائیلی» را تحت نظر دارد.

منبع: شفقنا


ت ت
کدخبر: 240407 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها