این پسر بچه بیچاره خون گریه می‌کند/ پزشکان حیرت زده شدند!

موردی نادر و شگفت‌انگیز در هند، پزشکان را با معمایی پیچیده روبرو کرده است. پسر بچه‌ای در شهر بنگلور هند به طور خودبخود از چشمانش خون گریه می‌کند، پدیده‌ای که متخصصان را به حیرت واداشته است.

این پسر بچه بیچاره خون گریه می‌کند/ پزشکان حیرت زده شدند!
پیشنهاد ویژه

 

به گزارش منیبان؛ بر اساس گزارشی که در مجله پزشکی "BMJ Case Reports" منتشر شده، این کودک پس از دو هفته خونریزی از چشم راست و سوراخ بینی راست، به متخصصان چشم در بنگلور مراجعه کرده است. پزشکان در گزارش خود اعلام کرده‌اند که اشک‌های خونی "بدون درد" بوده اما "به تدریج افزایش یافته‌اند". آزمایش‌های اولیه بینایی کودک طبیعی بوده و هیچ گونه سابقه‌ای از ضربه یا بیماری روانی در او مشاهده نشده است.

نکته عجیب در مورد این کودک این است که وضعیت او هنگام ادرار کردن تشدید می‌شود. پزشکان گزارش داده‌اند: "از بیمار خواسته شد ادرار کند و خونریزی واضحی از چشم راست مشاهده شد."پس از انجام آزمایشات بیشتر، مشخص شد که این نوجوان دارای "رگ‌های خونی ناهنجار" است که با یک "ناهنجاری عروقی" مطابقت دارد. پس از ارجاع به متخصص رادیولوژی اعصاب برای آزمایشات بیشتر، این پسر به "ناهنجاری میکرو شریانی-وریدی ملتحمه" (conjunctival micro arteriovenous malformation) تشخیص داده شد.

ناهنجاری‌های شریانی-وریدی زمانی رخ می‌دهند که گروهی از رگ‌های خونی در بدن به شکل نادرست تشکیل می‌شوند. در این ناهنجاری‌ها، شریان‌ها و وریدها به طور غیرطبیعی در هم تنیده می‌شوند، که معمولاً در طول رشد قبل از تولد یا کمی پس از آن اتفاق می‌افتد.این ناهنجاری‌ها می‌توانند در مغز یا هر جای دیگر بدن مانند صورت، بازوها، پاها و حتی در بافت‌ها و اندام‌هایی مانند قلب، کبد یا ریه‌ها تشکیل شوند. در مورد این پسر، ناهنجاری شریانی-وریدی در ملتحمه چشم پایینی - پلک پایین - یافت شده است.


ت ت
کدخبر: 242350 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها