عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

امید به اصلاح درون بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور طنین افکن شد

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران و با بیان اینکه بی‌شک شخصیت ِ برجسته مسعود پزشکیان کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه در شکل گیری اجماع ملی برای تحول خواهی ، نقشی برجسته داشته است، تاکید کرد: امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور طنین افکن شد.

امید به اصلاح درون بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور طنین افکن شد

به گزارش منیبان، متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون و پس از چهاردهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری شاهد ِ عیان شدگی ِ بیش از پیش ِ وضعیت ِ سیاسی کشور هستیم. جای بسی خرسندی است که تدبیر  صورت گرفته امکانی را برای نقش آفرینی ِ مردم در سرنوشت ِخویش فراهم آورد تا شکاف ِ ملت و حاکمیت بعنوان ِزمینه تأثیر گذاری بر امنیت، اقتدار و توسعه ایران، نسبت به گذشته ترمیم شده و امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور طنین افکن شود.

در مرحله ی اول انتخابات هر چند بخش ِ زیادی از مردم از مشارکت در عرصه انتخابات و حضور در پای صندوق های رای خودداری کردند که در جای خود نیاز به بررسی روشمند و آسیب شناسانه می باشد اما همچنان و در آن دوره نیز کاندیدای جریان ِ اصلاح طلب و بهبودخواه توانست با کسب ِ اعتماد مردم،در صدر بنشیند. این در حالی است که شاهد ِ بزرگترین حملات علیه ِ اصل  انتخابات بودیم. این انتخابات، بار دیگر ، فهم و درک ِ عمیق ِ ملت ایران را به نمایش گذاشت و به تجدید ِ مطلعی برای احیای جمهوریت و بازسازی و ترمیم ِ شکاف های داخلی در درون جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

بی شک  شخصیت ِ برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ،کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه در شکل گیری این اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است. دکتر پزشکیان، شخصیتی پاکدست، خوشنام ، واجد ِ فضیلت های لازم برای یک سیاستمدار ِ ملی و مصلح، معتدل، استوار، صادق و شرافتمند می باشد که در نقش ِ ایجاد کننده اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن ِ کشور در ریل ِ توسعه مردم‌سالار ظاهر گردید و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.

اینجانب این پیروزی ِ شکوهمند که علیرغم همه موانع و مشکلات، بوجود آمد و کام اکثریت مردم ایران، اعم از آنانکه در انتخابات شرکت کردند و آنهایی که عمق ِ نگرانی شان به گونه ای بود که نیامدند، همگی شیرین گردید را به مردم بزرگ و فهیم ایران و منتخب شایسته ی ملت  تبریک عرض می کنم.

امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر تبدیل نماییم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده این میدان بوده است، از این رو همه جریان های سیاسی وفادار به مصالح ِ ملت و کشور ِ ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می دانند.

حفاظت منتخب ِ ملت و جریان ِ سیاسی ِحامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِ درجه ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه ی اجتماعی وظیفه ای سترگ می باشد.

منتخب ِ ملت ایران ، به شرط ِ وفاداری به اصول ِ بنیادین ِ هویت ساز گفتمانی ِ خویش و محافظت از این سرمایه ی اجتماعی ملی در برابر ِ آسیب هایی چون فرصت طلبی ها، افراط و تفریط ها می تواند آغاز گر ِ توسعه همه جانبه  در داخل ، رفع ِ تحریم و انزوای بین المللی ،گشایش گری در سپهر ِ سیاسی کشور و برسازنده ی اجماعی ملی ، وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، برای غلبه بر ناملایمات و مخاطرات باشد.

برای موفقیت برادر عزیز و گرامی ام، صدیق گرانقدر جناب آقای دکتر پزشکیان ، منتخب ِ شایسته ی ملت سرافراز ایران، آرزوی موفقیت دارم و از خدواند متعال برای ایشان و مردم ایران زمین موفقیت و کامروایی آرزومندم.

بر خود لازم می دانم از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار گرفتند، اصحاب رسانه  و نیز  ستادهای مرکزی و مردمی جناب آقای دکتر پزشکیان بویژه ستاد امید که در چارچوب اخلاق برای پیروزی کاندیدای خود تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم.

به امید فردایی بهتر برای ایران سرافراز .

محمدرضا عارف


ت ت
کدخبر: 223980 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها